Jaipur

27 oktober 2018 - Jaipur, India

Dag 1

We zijn dan eindelijk aangekomen in de Pinkcity, Jaipur.  We werden die ochtend om 10:30 opgehaald uit Pushkar, het was iets van 3,5 uur rijden naar Jaipur. We kwamen aan bij het hotel het was supermooi en helemaal Indiaas. De kamers hadden allemaal een eigen stijl en een eigen naam, onze kamer heette ‘Cutch’. We mochten na het inchecken naar de kamer, het was een supermooie kamer met spiegeltjes wat op glitter leek in de muur. Typische Indiase beeldjes en tekeningen, een zand/cremé kleur op de muren. De badkamer was gescheiden van de slaapruimte en was donkerrood. We gingen rond 15:00 gaan eten bij het bijhorende restaurant 2500 meter verderop. We mochten gratis mee met de toek-toek.. we hebben lekker pizza op! We moesten wel wat trappen lopen voordat we er waren het restaurant bevond zich namelijk bovenin het hotel. Om 18:00 kwam Jacky (taxichaufeur) ons halen om naar een  Bollywood film tegaan. Hij duurde in totaal 3,5 uur, we hebben maar de helft gezien! Het was een best leuke film.. alleen begrepen we er niks van😅. Deels wel maar niet genoeg om zolang te blijven zitten. Het was wel komisch dat iedereen die er zat steeds enthousiast lachte en ‘oeeehh’ riepen als er in de film close werd gedaan of werd gezoend! Maar de film ging over een vader en moeder met 2 zonen en de ouders raakte zwanger.. drama/humor/romantiek/seks. Nadat we weer in het hotel zijn gebracht zijn we gaan eten we kozen voor room service.. ik had een pasta maar het was zo heet dat ik het niet allemaal op kreeg, pa had noodles (deze zou die de aankomende 2 dagen opnieuw bestellen). Ik heb nog een korte workout van 20 min gedaan, daarna weer in bed gekropen, de volgende dag gaat de wekker alweer om 7:00..

Dag 2

Vandaag  zijn we weer vroeg begonnen met het ontbijt (op de kamer lekker luxe). We kregen een stadstour, we begonnen bij het Amber fort. Onderweg hier naartoe zagen we al dat alles in de stad een terekotta kleur had en daarom ook wel Pinkcity word genoemd! Aangekomen bij het fort moesten we een keuze maken.. gaan we op de rug van een oliefant naar boven of met de taxi. Eerst twijfelde we nog over de oliefant en later dachten we het is wel uniek, later dacht ik nog ik wil eerst zien hoe dat gaat. De gids vertelde: je moet het zelf weten maar zelf ben ik er geen voorstander van, ook omdat de oliefanten een groot stuk moeten ‘klimmen’ 25/30 min, de stenen heet zijn en het dus zwaar is voor ze. Hierbij hebben we besloten het niet tedoen. Boven aangekomen konden we het fort bezichtigen, het werd in 1600 gebouwd, ook hier was weer de terekotta kleur gebruikt, supermooi! Na 2,5 uur bezichtigen zijn we gaan eten, pa patat met kip en ik had chinees. We reden hierna nog wat rond en eindige in een stoffenzaak. We zagen hoe de patronen op de stoffen werden gestempeld, ik heb zelf nog wat mogen stempelen. In de winkel heb ik een blouse gekocht, hierna volgde een zaakje met beeldjes en houtwerk en marmerwerk. En daarna een soort mini winkelcentrum waar we ook een werkje hebben gekocht van een kunstenaar. Als laatst hebben we een paleis bezocht, deze word nog bewoond. Dit was het einde van de tour, we namen afscheid van de gids en reden naar het hotel. Weer heerlijk avondgegeten ik pasta en pa weer dezelfde noodles. Uiteindelijk zijn we blij dat we niet op een oliefant zijn geweest, ze waren echt uitgeput als ze boven kwamen! Vandaag hebben we veel gezien op naar de laatste dag!

Dag 3

EINDELIJK, we konden een dagje uitlslapen, om 8:00/8:30 werden we wakker. Vandaag hadden we een dagje voor ons eigen, we hadden om 10:30 met Jack afgesproken. Om 9:45 kwam het ontbijt, hierna zijn we vertrokken. We begonnen bij de Monkey temple, we kwamen aan en er stond al meteen een knul. Ik wist niet of we nou mee moesten gaan of we weer op werden gelicht. Naja goed, hij liep mee, hij legde uit over de temple wie die was (ben ze naam alweer vergeten) etc. We konden wat nootjes voor de aapies kopen om ze te voeren. Hij vroeg waar we vandaan kwamen en we zeiden holland, hij vroeg 020 of Rotterdam.. Rotterdam! Oright, we liepen door naar de apen het waren er zoveel! En ook baby aapjes, we mochten ze voeren en op ons schouder laten zitten, het was wel schattig maar als dat beest in me haar zat deed het best zeer😅! Hij vroeg of we wilde zien hoe de mensen ook hier in de bergen leefde, deze mensen zouden Marijuana roken en hij vroeg of we dit ook wilde. We zeiden gelijk NO we not in to drugs! Hij vroeg aan mij wil je het proberen!? Ik reageerde niet eens meer want vond het maar niks. We hebben nog ff in de tempel gelopen en vooral aapjes gekeken! We eindigde bij een plek waar je kon drinken en eten (soortvan kraampje met zitplekken) hij vroeg of we nog een berg wouden beklimmen zodat we aan de andere kant van Jaipur in de stad kwamen. We hadden daar niet zo zin in met de hitte en al veel gelopen te hebben. We zaten daar nog fftjes en ik zag hem een peukie in ze hand houden maar hij dee er wiet in😴. Ik denk ojee moet ik hierbij zitten (aangezien in van die geur echt kotsneigingen krijg!). Gelukkig was die knul snel klaar en gingen we weer naar beneden😊. Hij had nog een zakje met zoete gemalen dingetjes erin maar het zakje vond ik er uitzien als een zakje met drugs maar hij stooide het op onze hand, pa gooide het wel naarbinnen maar ik had het in me mond en spuugde het weer gelijk uit je weet maar nooit😅! Maar goed, we gingen weer weg en reden door naar een eet tentje, hier hebben we met Jack gegeten erg gezellig! Hij had een typisch Indiaas gerecht een soort pindasaus met soortvan wraps die je eron moest dopen en dan opeten we mochten een beetje proberen. Het was lekker maar erg pittig! Hierna volgde de Prins Albert museum. Het zag er vanbuiten heel gaaf uit! Dus we kochte een kaartje en wouden ook wel zien wat er binnenin was. Bij de kassa was er een beveiliger (een beetje een druk mannetje) die vroeg waar ik vandaan kwam een snugger zei ik uit India waarop die reageerde: OMG REALLY? 😜. Hij vroeg het ook aan pa, er was een misverstand ik zei this is my dad, hij keek ons heeel raar aan! Toen zeiden we ik ben geadopteerd, oooooh! Toen begreep ie het! In het museum waren er heelveel mensen foto’s aan het maken ik ergerde me best wel aangezien je daardoor maar de helft zag.. uiteindelijk was het wel een mooi museum maar de komende tijd hebben pa en ik genoeg museums gezien! Na het museum gingen we nog naar een winkel met sieraden en stoffen/kleden/kleding. We hebben hier oorbellen gekocht en een cadeautje voor mama. We zijn hierna nog naar een winkelcentrum geweest en zijn nog wat gaan drinken met Jack, wij dachten aan een café maar het was eerder een take away voor Lassi. Een drankje die heel bekend is in India heel lekker, een soort milkshake maar dan fruitiger! Hier eindigde de dag alweer, we kwamen aan in het hotel en hebben onze koffers klaar gemaakt voor de laatste dagen. Dalijk lekker wat eten en weer slapen, morgen worden we om 9:00 gehaald en rijden we naar Agra.

Jaipur, een mooie roze stad, veel dieren en mooie winkels!

1. Anja:
    27 oktober 2018
    Heel mooi weer beschreven. Nog 4 daagjes...
  2. Heidi:
    27 oktober 2018
    Wat gaat t snel he mooi verhaal weer xxx
  3. Ineke:
    27 oktober 2018
    Leuk verhaal weer Zoë genieten nog even van de laatste dagen dikke kuzzzzz💋💋💋💋
  4. John:
    28 oktober 2018
    Leuk verhaal👍geniet er nog van!!