Pushkar

24 oktober 2018 - Pushkar, India

De ochtend begon om 7:00 we begonnen aan het laatste ontbijt in het kasteel. Om 9:00 werden we opgehaald door de taxi om naar Pushkar te rijden. Het was best een snelle rit, in ongeveer 5 uurtjes zijn we in Pushkar aangekomen. Tijdens de rit kwamen we kamelen tegen en ook veel fabrieken waar ze marmer verwerken. Dit is een bekend product uit India zei de chauffeur. Eenmaal bij het hotel werden we naar onze kamer gebracht en we zagen al meteen een prachtig uitzicht! De kamer was ruim en gescheiden van de badkamer. Om 15:00 ongeveer hebben we nog wat gesnackt, hierna nog even op bed gelegen en met mama gebeld. Rond 16:30 zijn we op de markt gaan kijken, dit zou doorlopen in een tempel. De chauffeur had van te voren gezegd dat er veel mensen zich als gids zouden aanbieden maar we dit moesten weigeren. Pushkar is klein genoeg om het zelf te bezoeken en rond te lopen. Dus met dit in ons achterhoofd kwamen we de markt op, heel veel mensen die wilde ons iets verkopen. Er kwam een man op ons aflopen, hij wou ons een oranje bloem geven. Eerst wou ik het niet aannemen maar toen pa hem aannam deed ik dit ook maar. Maar toen, we liepen fftjes rond en er kwam een man op een scooter vertellen dat we met die bloem naar het helige water moesten gaan. We dachten eerst nou het zal wel.. tot dat we werden aangedrongen een zijstraatje te volgen naar het meer. Het leek op een achterbuurt, het was er vies en en stonden koeien in het vuilnis. Bij het meer stonden groepjes mensen, mensen die een bad in het water namen en mensen die aan het bidden waren. Beide werden we door iemand anders meegenomen en afzonderlijk van elkaar. We wisten nog niet wat er ging gebeuren.. we gingen zitten en  kregen een schaal uitgereikt. Er strarte een ritueel waarbij we moesten herhalen wat ons werd verteld. Zoals, gezondheid voor de familie, je echtgenoot, je lichaam en je geest. Er werd ons verschillende dingen in onze hand gestopt. Zoals bloemblaadjes en rijst, bij papa werd er vertelt dat de man waarmee hij sprak een priester was. Tot dat ze beide begonnen over geld, aan mij werd gevraagd hoeveel ik wilde schenken aan de ‘tempel’. Pa moest meteen herhalen wat de man zei. Namelijk, dat hij beloofde 3000 Rs moest schenken. Hij zei natuurlijk nee, 100 Rs, hij zei nee dat is alleen voor de bloemen. Bij mij werd dus gevraagd hoeveel ik wilde schenken, ik zei 10 Rs. Hij maakte daar €10 van, en liep me hem weer na praten zodat ik er zo gezegd niet onderuit kon komen. Ik wilde al weglopen en zei mijn pa heb geld en dat moet je maar aan hem vragen. Hij zei wacht tot dat het consult klaar is van je vader.. ik wachte even en gelukkig waren ze gauw klaar. Ik zag al dat erom pa 3 mannen stonden die zijn geld wilde. Pa zei ik zei 100 Rs, de man maakte er weer 3000 van en bij mij werd er van €10, 10 Rs gemaakt. We waren er helemaal klaarmee, uiteindelijk hebben we toch nog 1200 Rs gegeven een mooi avondje eten dus. Er kwam nog een man aanlopen die ons zei (in een andere taal) stoppen ermee het zijn oplichters. Dus na het geld te hebben gegeven gingen we gauw weg! We waren allebei zo pissig en nogsteeds ben ik er boos om. Want ja, tuurlijk dat water is een heilige plek maar om er nou zo’n misbruik van te maken is heel vies. We waren onderweg naar de tempel maar het was zo druk dat we besloten toch maar naar het hotel te gaan. Onderweg zagen we nog veel aapies, hiervan hebben we nog leuke foto’s kennen maken. Pushkar vind ik persoonlijk een mooie stad vanaf de buitenkant maar meer ook niet. Een beter voorbeeld dat dit is er niet, we kijken uit op een prachtig uitzicht en het ziet er fantastisch uit. Wanneer je erin loopt is het toch niks en wil je er zo snel mogelijk weer uit. Dalijk gaan we nog wat eten en dan nog even in bed chillen! Morgen worden we om +-10:00 opgehaald en rijden we naar Jaipur. Nog alleen maar Jaipur en Agra en dan is het avontuur alweer voorbij en vliegen we weer terug naar NL! Het ging allemaal snel, maar we genieten nog even van de laatste week!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ineke:
    24 oktober 2018
    gedverr best een eng verhaal.....maar zulke lui heb je in elk land en veel.mensen trappen erin ook omdat je de taal.niet machtig bent......gelukkig met een goed einde......nu nog even verder genieten dikke kuzzzzzz
  2. Angie:
    24 oktober 2018
    Gadver 😡 best een heftig verhaal
    Geniet ervan lieverds
  3. Anja:
    24 oktober 2018
    Gelukkig goed afgelopen. Geniet er nog van. Nog 1 week en dan hup naar mij toe....
  4. Nancy:
    25 oktober 2018
    Bah, heel spannend leek me dat,🙈. Maar gelukkig,een goed einde, op naar het volgende verhaal,👍🙋! Veel plezier nog,💋.