Agra

29 oktober 2018 - Agra, India

Dag 1

We kwamen aan in Agra, de reis ging goed en we hebben nog een kleine break gehouden in een tentje en wat gedronken hebben. We kwamen rond 15:00 aan in het hotel, het was aardig groot en gastvrije mensen! We mochten naar onze kamer, het was een chille kamer en niet te groot of te klein. De badkamer was gescheiden van de slaapkamer. We hebben meteen roomservice gebeld en en pa had een santwitch en ik een kipburger, het was heel lekker! Om 17:00+- gingen we nog even op pad. Naar het Agra Fort, bij de entree hadden we mijn oude Indiaase paspoort mee. Jack zei je kan proberen om een Indiaas kaartje te krijgen zodat je minder hoeft te betalen.. maar helaas omdat het een babyfoto was die op me paspoort stond kregen we het niet mee. Wat wel leuk was is dat we langs de beveiliging moesten en de beveiliger vroeg waar ik vandaan kwam. Ik zei from Holland but i born in Nagpur.. hij zij: oooh yeah you look like a Indian. Want de rijen voor toeristen en Indiase mensen waren gescheiden. Ik ging gewoon in de toeristen rij staan want ookal ben ik Indiaas ik was nu een toerist in eigen land! In het fort kwam er ook nog een jongen naar ons toe die hetzelfde vroeg als de beveiliger (pa en ik zagen hem al een beetje praten met ze vriendin kijkend naar ons). Ik zei i born in Nagpur but i live in Holland, hij vroeg is dat een vriend van je (keek naar pa) nee het is me vader. HUH? Ik zei ik ben geadopteerd en toen viel het kwartje haha! We hebben in het fort nog mooie foto’s gemaakt! Hierna gingen we weer terug naar het hotel inmiddels was het 19:00 zoiets. We hadden trek en wilde gaan eten maar eerst nog maar is even in het hotel rondneuzen. Een man kwam al naar ons toe of we naar de bar wilde om wat te drinken. Geen slecht idee😊! We hadden cocktails op Moijito en screw driver was ff gezellie! Hierna zijn we naar boven gegaan om even met mama te bellen, ze zat 020 Feyenoord te kijken. We keken even mee maar het was BAGGER. Hierna gingen we weer naar beneden om te avond eten weer pasta (zoals altijd) lekker met cremé saus😍. We moesten die dag erna (maandag) om 5:00 uit bed, we gaan dan naar de Taj Mahal en dit is het mooist om te zien bij zonsopgang! Om 23:00 zijn we gaan slapen.. op naar de een na laatste dag in India en de laatste dag in Agra!

Dag 2

TRING TRING 5:00 WAKKER WORDEN... zo wat was het lekker vroeg! Om 5:45 kwam Jack ons halen om naar de Taj Mahal te gaan. De liefdestempel gebouwd in 1600. We stonden wat moeizaam op en dronken nog wat thee en koffie. Gingen ons ff snel wassen en vertrokken. Het was iets van 15/20 min rijden, als eerst moesten we kaartjes kopen. Jack zei je moet gewoon met ze 2e lopen en je hebt geen gids nodig.. in India zijn er altijd tientallen gidsen die zich aanbieden tegen een veel te hoge prijs! Dus dit was allemaal niet nodig, we werden met een Riksja naar de plek voor een kaartje gebracht, het was best koud! Aangekomen gingen we in een rij staan niet wetende dat dit de rij is om al in de   Taj Mahal te komen we stonden al best ver, maar toen kwamen we erachter dat we terug moesten om een kaartje te kopen. Dus dit deden we eenmaal terug in de rij ging het wel snel, pa moest alleen een onderdeel van ze gymball afgeven omdat dit puntig was. Nou daar gingen we dan we liepen door de ingang en daar zagen we de Taj Mahal al doorheen.. wat prachtig! Het was best druk maar je kon wel mooie foto’s maken dus dit deden we. We liepen wat rond, maakte foto’s eerst wouden we ook naarbinnen maar het was zo druk dat je amper kon rondlopen in het gebouw dus dit werd hem niet. Naast de Taj Mahal zelf waren er nog van die bij gebouwtjes hier hebben we ook even gekeken.. het was echt iets om van je bucketlist af te strepen! Zo mooi en echt iets dat je gezien moet hebben! Rond 8:15 liepen we weer terug, maar dit ging ff niet helemaal zoals het moest. We waren bij de verkeerde uitgang waardoor we in de rij moesten aansluiten en dit kostte best wat tijd, maar goed uiteindelijk kwamen we waar we moesten wezen. De pendelbus haalde ons op om terug naar de parkeerplaats te rijden, hier stond Jack op ons te wachten. Maar het duurde natuurlijk ff, hij dacht dat we waren verdwaald😄. Om 12:00 spraken we weer met hem af om door te rijden naar Vindivan. In het hotel hebben we ontbeten en daarna ons even opgefrist. Nog 1 echte dag in India en dan gaan we alweer naar huis!

Agra was een mooie plaats en de Taj Mahal.. als je de kans krijgt ga hem bezoeken het is prachtig!

1. Bas:
    29 oktober 2018
    Wat een fantastische reis is dit geweest
    Geniet nog van de laatste dag/avond
  2. Heidi:
    29 oktober 2018
    Wat mooi 😍
  3. Nancy:
    30 oktober 2018
    Jeetje, wat een ervaring weer👍, nou geniet er nog van en een goede reis terug!😘💋